Hvorfor Tailwind

Tailwind Nutrition er sportsdrikken som gir deg alt du trenger hele dagen. Den kombinerer kalorier, væske og elektrolytter i en god sportsdrikk uten å påvirke magen din.

Tailwind er i pulverform og blir blandet med vann og vil da dekke ditt behov for kalorier, væske og elektrolytter, uansett hvordan konkurransen / treningshverdagen din ser ut. Du kan om ønskelig kutte ut geler, barer mm og kun forholde deg til Tailwind. Med sin milde smak kjennetegnes Tailwind også som “ren” og “lett” med en følelse så nært vann du kan komme. Dette selv om Tailwind inneholder alt som trengs for å dekke alle ernæringsmessige behov under aktivitet.

Ikke alle mager håndterer klissete søte drikker samt trege fordøyings molekyler som ofte finnes i de fleste sportsdrikker. Tailwind´s grunnlegger har opplevd dette og har derfor bruk mye tid på å utvikle et produkt som er skånsom mot magen. Drikker du Tailwind i små doser kontinuerlig medfører dette et jevnt inntak av små doser energi som går rett gjennom magen og ut til musklene. Sammensetningen av Tailwind stemmer overens med hva magen er laget for å håndtere og Tailwind kommer raskt ut i kroppen uten å påvirke fordøyelsen. 

Tailwind er også veldig godt egnet for drikkesekk siden den løses helt opp i vann, og utstyret blir rent under rennende vann. Ingen film eller ubehagelig ettersmak i sekken etter vask.

FAQs

Nei. Tailwind er fri for hvete, gluten, soya og meieriprodukter. Tailwind passer for vegetarianere og veganere.

En stickpacks eller 2 måleskjeer inneholder 200kcal og 50g karbo. Det som er viktig å forstå er at selv om du kanskje brenner 500+ kcal/time, kan kroppen din fysiologisk bare ta opp  200-300kcal i timen. Generelt sett anbefaler vi at du starter med 200-300kcal i ca.700ml vann/time for 2+ timers treningsøkter, og 100-200kcal med ca.700ml vann/time for aktiviteter kortere enn 2 timer. Lytt til kroppen din. Hvis du føler deg sulten, økt mengden kalorier, hvis du føler deg for mett, minke mengden. Riktig mengde kan også variere avhengig av forholdene som temperatur, fuktighet, lengde og intensitet på økten. Når det er varmere enn normalt må du holde det samme kalori inntaket men øke vann mengden.

Tailwind Nutrition’s Endurance Fuel og Rebuild Recovery er sertifisert «Informed-Choice»

Produkter sertifisert av Informed Choice tjener som en global gullstandard, og viser et høyt nivå av forpliktelse til kvalitetssikring tilgjengelig for sportstilskuddsbransjen.

Hydrering er en viktig del av en idrettsutøvers ytelse, og hvis du leser dette, er du sannsynligvis allerede klar over det. Men det du kanskje ikke vet er at det du hydrerer med er avgjørende. For optimal hydrering vil ikke vann alene være tilstrekkelig, det er også behov for elektrolytter.

Sodium: Opprettholder væskebalanse

Natrium er nødvendig i kroppen av en rekke årsaker. Det viktigste for utholdenhetsidrettsutøvere er dens rolle i vedlikehold av ekstracellulært væskevolum som påvirker hydrering av en idrettsutøver.

Det er også viktig for opptak av næringsstoffer som karbohydrater og protein.

I lengre perioder med trening er det viktig at natriumnivået etterfylles. Lavt natrium har en negatic effekt på kroppens celler, som kan føre til svimmelhet og tretthet.

Sodium Citrate: Hjelper mot krampe

Natriumcitrat tilsettes Tailwind Nutrition-produktene for å fungere som en pH-regulator. Når musklene jobber i lengre perioder, vil pH i muskler synke og krampe trer i kraft. Rollen til natriumcitrat er å forsinke effekten av denne synkende pH og forhindre oppbygging av melkesyre i idrettsutøverens muskler for å redusere kramper og la dem løpe, sykle eller ro lenger.

Kalium: Stopper muskelsvakhet

Kalium er viktig for syre-basereguleringen og for å opprettholde elektrofysiologien til nerver og muskler. En mangel på kalium (forårsaket av langvarig svetting under fysisk aktivitet) kan endre de elektrofysiologiske egenskapene til cellemembraner og forårsake svakhet i skjelettmuskulaturen.

Karbohydrater og sukker (til stede som glukose og sukrose): Energileverandør

Sukker og løselige karbohydrater er grunnleggende for å gi energi til livets vedlikehold. Under trening er sukker i sin enkleste form for glukose grunnleggende for å lette metabolismen til brukbar energi.

Kalsium: Sterke bein og muskelsammentrekning

Kalsiums primære rolle er strukturell, rundt 99% av kalsium finnes i bein og tenner. En langvarig kalsiummangel vil øke risikoen for lav bentetthet og stressfrakturer hos idrettsutøvere. Det er også et viktig mineral for muskelfunksjon og sammentrekning, i tillegg til at det er viktig for syntese og nedbrytning av glykogenbrensellagre i musklene.

Magnesium: Slapper av muskler

Magnesium jobber tett med kalsium, mens kalsium er viktig for sammentrekning av musklene, hjelper magnesium dem til å slappe av. Derfor er det klart hvor viktig kombinasjonen av både kalsium og magnesium er for sunn muskelfunksjon.

En god tommelfingerregel er å sammenligne Tailwind som appelsinjuice. Den holder seg bra i kjøleskapet i flere dager.

Vi har sjekket og prøvd dette. Vi har konsultert eksperter på det, så du trenger ikke gjøre det. Protein under trening forbedrer ikke ytelsen din. Studier viser ingen vesentlig forskjell i ytelse mellom drikke uten protein og drikke med protein. Protein er vanskelig å fordøye og kan stoppe fordøyelsen under trening / konkurranse. Protein kan også svekke karbohydratinntaket som trengs for å fylle opp glykogentilskuddene dine i løpet av de kritiske restitusjonstidene dine. Derfor er det ikke noe protein i Tailwind. Vil du lese mer om det? Sjekk ut JoeFrielsBlog.com her og en annen interessant artikkel her.